Russian and international media on Radio Liberty crisis, Dec. 13, 2012

Russian and International Media on Radio Liberty Crisis, Dec. 12, 2012 Shortly after his executives fired dozens of Radio Liberty journalists in Moscow last September, Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) president Steven Korn assured the Broadcasting Board of Governors (BBG), the federal agency in charge of U.S. international broadcasting which hired him, that the controversy will be over in a week or two and no one in Russia will talk about it or pay attention. He was wrong. The Radio Liberty website redesigned by Masha Gessen, his choice to run the Russian Service, has lost more than 50 percent of its audience in just two months. In addition to protests from all major Russian human rights and democratic opposition leaders, Russian media continue to report on the Radio Liberty crisis. Our latest list has 187 items, many of them from recent days and weeks. It includes coverage by Russian, U.S., British and other foreign media.

The PDF copy of the media list has links to individual articles.

The latest report, which did not make this list, is about sharp criticism of Steven Korn’s leadership from Freedom House President David Kramer.

Comments are closed.

Creative Commons License Original FreeMediaOnline.org content is available under the terms of Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 License unless otherwise specified.